Monday, September 8, 2008

new stuff 4


四 大地 [土地的話]

太陽照耀著我,多麼光輝
月光環繞著我,多麼嫵媚
狂風暴雨肆無忌憚,呼嘯出它的威風
而人類踐踏我,宣示著萬物之靈的偉大
我任人肆虐`由人踐踏,活出一世的平坦
我滋養萬物.活出一生的酸甜苦辣

Earth

The sun shines on me with glow

The moon surrounds me with charm

The unscrupulous storm roars with its power

The human trample on me, declaring their greatness

I allow rampant abuses by the human

nourish millions of lives, living a life of bitterness and sweetness

No comments: